Eerste 'echte' dag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Ginno Rehling - WaarBenJij.nu Eerste 'echte' dag - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Ginno Rehling - WaarBenJij.nu

Eerste 'echte' dag

Door: Ginno Rehling

Blijf op de hoogte en volg Ginno

13 Mei 2016 | Aruba, Oranjestad

Jajaa! Trouw als ik ben de volgende blog.

Vandaag om 03:00 uur lokale tijd wakker geworden! Super fijn. Al was het natuulijk in nederland dan 09:00 uur. Dus opzich mooie tijd om wakker te worden.. Maar niet als je op Aruba bent. Toch nog lekker een paar uur kunnen slapen!

Uiteindelijk om 07:45 uur uit bed gegleden (normaal stap je er inderdaad uit, maar met deze tempraturen is stappen geen optie). Verdere details op aanvraag...
Een lekker hollandse boterham met Gouda kaas! Goed begin van de dag dacht ik zelf :)
Vervolgens opgehaald als VIP (eigenlijk gewoon omdat ik nog geen auto had) om al het papierwerk in orde te maken. En uiteraard dag twee moest er alweer iets fout gaan: een getuigschrift ontbrak. Dat werd dus regelen! Want zonder getuigschrift kon ik mijn spullen weer inpakken, en dat vond ik wel zonde eigenlijk..

Na een hoop geregel was gelukkig Marc Ramaekers de held van de dag om dit in elkaar te zetten ! Gelukkig weer een zorg minder! vervolgens op zijn Anteliaans de dag doorgebracht.. Opzoek naar een huurauto. En ja hoor met succes! Een van mijn collega's was zo top om met mij mee te kijken en Tada! Een auto met welverdiende Airco (dat is uniek in Aruba, vraag me niet waarom met deze hitte)! Maarja daar betaal je dan ook wel voor. Volgende maand waarschijnlijk een andere auto halen bij hetzelfde bedrijf dan was ik goedkoper uit! Jippie!
Nog wel leuk om te vertellen is dat in Aruba ze met 2 munteenheden werken. De Arubaanse florin(gulden) en de dollar. En per ding is het dus verschillend of het slim is in gulden te betalen of Dollars.. Nou dat gaf ik al snel op. Ik ben al blij dat ik kan omrekenen bij 1 van de 2. Laat staan uit te zoeken met wat ik beter kan betalen.
Maarja een huurauto met succes! Gelukkig een auto zonder TomTom dan leer je pas echt het eiland kennen! Gewoon zien waar je uitkomt. Inmiddels weet ik van mijn huis de weg naar werk en de supermarkt! JIPPIE! Of het de snelste is betwijfel ik. Maar het is in ieder geval beide vet dichtbij! :) Yeeee

Na een boodschap te hebben gedaan en even met het thuisfront te hebben gefacetimed (werkbare versie van skype) weer op naar Bugaloe want het was inmiddels tijd voor een Happy Hour! En dat is tenslotte wat ik ook moet gaan doen. Mijn oude studiegenoot heeft al bijna een jaar op Aruba gezeten en vertrekt alweer bijna. Maar zij ging mij samen met de andere zangeres laten zien hoe het hoorde. Nou ik kan je vertellen. De Amerikanen deden lekker mee en de cocktails vlogen over de bar. Ik geloof dat ik nog wat meezingers in mijn repetoirelijst moet stoppen! hahaha! Scheelt zelf overigens weer zingen.. EN NU ALLEMAAL!! uhh ik bedoel: AND NOW EVERYBODY!!!

En zo plof ik net vrolijk op de bank in mijn huisje. Weer een lekker dagje! Met als klap op de vuurpijl dat de eerste bekende al een reis hebben geboekt! :D Goo Ayla en Kerstin! Mag ik al aftellen?

En morgen.. Ga ik eens lekker touren met de auto! Geen TomTom, geen internet, geen kaart. Lekker tranquilo (mijn eerste spaans woord Yee!)! Als ik verdwaal zoek ik of Eagle beach/Palm beach op de borden of zoek ik naar de hoge hotels. Daar zit Bugaloe immers naast :) En dan in de avond de tweede Happy Hour bekijken en waarschijnlijk even de ''stad'' in !

Spannenddd...

  • 16 Mei 2016 - 10:19

    KC:

    Lekkah bezagh gozah!!! #proud

Tags: aruba, eiland, zon, werk, ober

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ginno

Mijn naam is Ginno Rehling en ik ben geboren op 14 september 1993. Ik heb 4 jaar aan de Dutch Academy of Performing Arts gestudeerd in de richting uitvoerend musical artiest. Na mijn studie de grote mensen wereld in gegaan waar ik actief was met optredens, lesgeven en productie.

Actief sinds 16 Mei 2016
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 101441

Voorgaande reizen:

11 Mei 2016 - 11 Mei 2017

Hello Aruba!

Landen bezocht: